Format setmanal
El curs s'organitza per setmanes, amb unes dates exactes d'inici i de finalització. Cada setmana consta d'activitats. Algunes d'estes, com ara les tasques, poden tindre un termini que es prolongue una mica més, per exemple dos setmanes, i després d'això deixen d'estar disponibles.
Format per temes
Molt semblant al format setmanal, tret que les "setmanes" ací es diuen "temes". Un "tema" no té límits temporals. No cal especificar dates d'inici o de finalització del curs.
Format social
Este format s'organitza al voltant d'un fòrum principal, el fòrum Social, que apareix a la pàgina principal del curs. És útil en situacions més informals. No cal ni que siguen cursos; per exemple, es podria utilitzar com a tauler d'anuncis d'un departament.